'); Wallbox de slimme keuze als laadstation voor uw elektrische wagen
opc_loader

Wallbox

Wallbox Pulsar Plus 7.4 KW tot 22 KW

Het Wallbox Pulsar Plus gamma is een van ons meest veelzijdige. Deze  thuisladers zijn standaard voorzienvan  Wi-Fi, Bluetooth en andere slimme functies.

Bij auto’s met uiteenlopende laadvermogens is dit een geschikte optie.

Het laadvermogen wordt bepaald door de boordlader van de accu in uw auto en door uw netaansluiting.

Artikel 1 tot 6 (van de 6 artikelen). Resultaat:1
840,95
Voordelen van de7.4 kW Wallbox Pulsar Plus: Geen abonnementskosten Inclusief vaste Type 2 laadkabel Verbinding met Wi-Fi en Bluetooth via een app Lagere installatiekosten dan bij andere merken i.v.m. geïntegreerde DC-lekdetectie Uitbreidbaar met Dynamic Load Balancing Met Type 2 vaste laadkabel   Inzicht in uw  verbruik via de handige App Door de handige app die je kan verbinden via bluetooth op je laadpaal, heb je altijd inzicht in je verbruik....
849,95
Voordelen van de 11 kW Wallbox Pulsar Plus: Geen abonnementskosten Inclusief vaste Type 2 laadkabel Verbinding met Wi-Fi en Bluetooth via een app Lagere installatiekosten dan bij andere merken i.v.m. geïntegreerde DC-lekdetectie ( Geen type B verliesstroomschakelaar nodig ) Uitbreidbaar met Dynamic Load Balancing Met Type 2 vaste laadkabel   Inzicht in uw  verbruik via de handige App Door de handige app die je kan verbinden via bluetooth op je...
889,00
Voordelen van de 22 kW Wallbox Pulsar Plus: Geen abonnementskosten Inclusief vaste Type 2 laadkabel Verbinding met Wi-Fi en Bluetooth via een app Lagere installatiekosten dan bij andere merken i.v.m. geïntegreerde DC-lekdetectie Uitbreidbaar met Dynamic Load Balancing Met Type 2 vaste laadkabel   Inzicht in uw  verbruik via de handige App Door de handige app die je kan verbinden via bluetooth op je laadpaal, heb je altijd inzicht in je verbruik....
995,25
Voordelen van de 22 kW Wallbox Pulsar Plus: Geen abonnementskosten Inclusief vaste Type 2 laadkabel Verbinding met Wi-Fi en Bluetooth via een app Lagere installatiekosten dan bij andere merken i.v.m. geïntegreerde DC-lekdetectie ( geen type B aardlekschakelaar nodig ) Uitbreidbaar met Dynamic Load Balancing Met Type 2 vaste laadkabel   Inzicht in uw  verbruik via de handige App Door de handige app die je kan verbinden via bluetooth op je laadpaal, heb...
249,95
Wallbox Power Boost  3 fasig Met deze Wallbox  Power Boost 3 fasig maakt u van uw 3 fasige Wallbox laadstation een slim laadstation dat rekening houdt met het totale verbruik in de woning of op de uw bedrijf . De reststroom uit het net wordt gebruikt voor het laden van de wagen, zodoende hoeft u niet op uw energievraag te letten terwijl u uw elektrische wagen oplaad.   De Wallbox Power Meter activeert de Power Boost in uw Wallbox laadstation. Een slim...
Artikel 1 tot 6 (van de 6 artikelen). Resultaat:1

Laadpalen verplicht bij nieuwbouw- en renovatieprojecten

Vanaf donderdag 11 maart 2021 is het in Vlaanderen verplicht om laadpunten voor elektrische wagens te voorzien bij grotere nieuwbouwprojecten en gerenoveerde gebouwen. De laadpalen zelf moeten er niet meteen staan, maar de aansluitingen moeten wel klaarliggen.

Op 30 oktober 2020 keurde de Vlaamse regering een besluit goed waardoor gebouwen en de daarbij horende parkings nog beter voorbereid worden op de doorbraak van elektrische voertuigen. Voor welke gebouwen geldt dit besluit?

Nieuwe en gerenoveerde residentiële gebouwen

De beslissing van de Vlaamse regering geldt voor alle residentiële gebouwen die vanaf 11 maart 2021 nieuw worden gebouwd, grondig gerenoveerd worden (met omgevingsvergunning) én minstens twee parkeerplaatsen hebben. Zoals eerder aangegeven moeten de laadpalen er niet meteen staan, maar elke parkeerplaats moet wel voorzien zijn van de nodige infrastructuur voor aansluitingen (vb. goten voor elektrische kabels). Voor alle duidelijkheid: de oprit van een woning wordt niet onder de noemer ‘parkeerplaats’ gerekend.

Nieuwe en gerenoveerde niet-residentiële gebouwen

Voor niet-residentiële gebouwen met meer dan 10 parkeerplaatsen geldt dat er minstens twee oplaadpunten voorzien moeten worden. Daarnaast moet er ook al gedacht worden aan uitbreiding van het aanbod: minstens 1 op de 4 parkeerplaatsen moet namelijk reeds voorzien worden van de nodige infrastructuur zodat er in een later stadium vrij snel nieuwe oplaadpunten geïnstalleerd kunnen worden.

 Bestaande gebouwen

 Vanaf 2025 komt er ook een verplichting voor de installatie van laadpunten voor parkings van bestaande niet-residentiële gebouwen. Vanaf 1 januari van dat jaar moeten alle niet-residentiële gebouwen met meer dan 20 parkeerplaatsen uitgerust worden met minstens twee oplaadpunten.

De gevolgen?

 Wie zich niet aan de nieuwe verplichtingen houdt, kan een boete krijgen. Per ontbrekend laadpunt is dat 2.000 euro en per parkeerplaats die niet is voorbereid op een toekomstige installatie 1.000 euro.